ІНСТРУКЦІЯ
з охорони праці під час проведення занять у кабінеті математики
1. Загальні вимоги безпеки
1.1. До занять у кабінеті математики допускаються особи, які пройшли медичний огляд та інструктаж з охорони праці.
1.2. Безпечні фактори:
• порушення постави учнів, скривлення хребта, розвинення короткозорості за умови неправильного підбору розмірів учнівських меблів:
• порушення гостроти зору за умови недостатньої освітленості кабінету;
• ураження електричним струмом через несправність електрообладнання кабінету.
І.З. У разі отримання учнем травми надати йому першу допомогу, повідомити про це адміністрацію і батьків, за необхідності відправити до лікувального закладу.
2. Вимоги безпеки перед початком занять
2.1. Увімкнути повністю освітлення в кабінеті, впевнитися, що всі світильники працюють. Освітленість кабінету не повинна бути меншою за 20 вт/кв. м, якщо лампи люмінесцентні; 48 вт/кв. м — якщо використовуються лампи розжарювання.
2.2. Впевнитись у справності електрообладнання кабінету: світильники повинні бути надійно прикріплені до стелі, мати світлорозсіювальну арматуру; комутаційні коробки повинні бути закриті кришками; корпуси і кришки вимикачів не повинні мати тріщин і оголених контактів.
2.3. Упевнитись у правильному розташуванні меблів у кабінеті: відстань між зовнішньою стіною кабінету і першим рядом столів повинна бути не менша за 0,6 м; відстань між задньою стінкою кабінету і столами повинна бути не менша за 0,4—0,5 м, між внутрішньою стінкою кабінету і столами — не менша за 0,5 м; відстань від класної дошки до перших столів — не менша за 2 м; від класної дошки — до останніх столів — не більше 8 м; віддалення місць від вікон не повинно перевищувати 6 м.
2.4. Перевірити санітарний стан кабінету і впевнитись, що всі вікна мають ціле скло.
2.5. Упевнитись, що температура повітря в кабінеті знаходиться в межах + 17-+20 °С.
3. Вимоги безпеки під час занять
3.1. Робоче місце учня повинно відповідати його зросту.
3.2. Учням зі зниженим слухом робочі місця відводяться за першим і другим столами. Учням зі зниженим зором відводяться місця біля вікон за першими столами. Учням з ревматичними захворюваннями, схильним до ангіни та гострих запалень верхніх дихальних шляхів, робочі місця відводяться далі від вікон. Не менше двох разів на рік учні, які сидять у крайніх рядах, міняються місцями з метою профілактики порушень постави та скривлення хребта.
3.3. Всі демонстраційні електроприлади, що використовуються в кабінеті, повинні бути працездатними та мати заземлення.
3.4. Віконне скло слід очищувати від бруду та пилу 4 рази на рік, світильники — 1 раз на три місяці. Залучати учнів до цієї роботи заборонено.
3.5. Під час відчинювання вікон рами фіксувати у відкритому положенні за допомогою гачків, обов'язково повинні бути обмежувачі.
3.6. З метою запобігання нещасних випадків забороняється ставати на підвіконня.
4. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
4.1. У разі поганого почуття дитина повинна повідомити про це вчителя.
4.2. Під час прориву системи опалення вивести учнів з кабінету, перекрити засувку в тепловому вузлі; викликати сантехніка.
4.3. У разі виникнення пожежі негайно евакуювати учнів з будівлі, сповістити пожежну охорону та приступити до гасіння пожежі за допомогою первинних засобів пожежогасіння.
4.4. Уразі травмування учнів надати першу допомогу, повідомити адміністрацію закладу і батьків учня, за необхідності відправити дитину до лікарні.
5. Вимоги безпеки після закінчення занять
5.1. Вимкнути демонстраційні електроприлади.
5.2. Провітрити кабінет, зробити вологе прибирання.
5.3. Зачинити вікна, фрамуги, вимкнути світло.