Положення про шкільні природничо-математичні кабінети
Міністерством освіти розроблено положення, що визначає вимоги до матеріально-технічного обладнання та науково-методичного оснащення кабінетів з природничо-математичних предметів
Норми положення
про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів
загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема кабінети з біології,
географії, математики, фізики, хімії є обов'язковими для використання в
школах незалежно від типу та форми власності.
Документ визначає,
що основною метою створення шкільних кабінетів з природничо-математичних
предметів є забезпечення оптимальних умов для організації
навчально-виховного процесу.
Створення природничо-математичних
кабінетів має визначатися предметною специфікою, розміщенням приміщення
та оснащенням засобами навчання та шкільним обладнанням.
У
загальноосвітніх навчальних закладах із малою наповнюваністю класів
допускається використання навчальних кабінетів комбінованого типу (з
двох предметів) за вимогами до упорядкування та удосконалення
організаційно-педагогічних умов функціонування цих кабінетів.
Затвердженим
положенням також встановлені вимоги до матеріально-технічного
забезпечення кабінетів, зокрема шкільних меблів, обладнання,
устаткування та засобів, що забезпечують безпеку життєдіяльності.
Навчально-методичне
забезпечення кабінетів з природничо-математичних предметів має
складатися з навчальних програм, підручників, навчальних, методичних та
навчально-наочних посібників, обладнання навчального, загального та
спеціального призначення з відповідного предмета.
Документ
встановлює вимоги до оформлення навчальних кабінетів, для чого зокрема
передбачено створення навчально-методичних експозицій.
До
експозицій відповідно до спеціалізації кабінету належать: державна
символіка, правила роботи в кабінеті, портрети видатних учених галузі,
таблиці сталих величин, основних формул, політична карта світу,
політико-адміністративна карта України, фізична карта України тощо.
Кабінети мають бути забезпечені приладами для вимірювання температури та
вологості повітря.
Роботою кабінетів з ПМП керує завідувач,
якого призначає директор навчального закладу своїм наказом з числа
учителів вищої категорії або вчителів-методистів за профілем.
Завідувач
кабінету має відповідати за належний стан обладнання, приладів,
упорядкування, зберігання й використання навчально-наочних посібників та
інших матеріальних цінностей кабінету.
Передбачається, що
завідувач кабінету з ПМП може щороку подавати пропозиції щодо оснащення
кабінету засобами навчання та шкільним обладнанням керівнику навчального
закладу.
За матеріалами: Освіта.ua
Дата публікації: 22.01.2013