ІНСТРУКЦІЯ
з охорони праці під час проведення занять у кабінеті
математики
1.
Загальні вимоги безпеки
1.1. До
занять у кабінеті математики допускаються особи, які пройшли медичний огляд та
інструктаж з охорони праці.
1.2. Безпечні
фактори:
•
порушення постави учнів, скривлення хребта,
розвинення короткозорості за умови неправильного підбору розмірів
учнівських меблів:
•
порушення гостроти зору за умови
недостатньої освітленості кабінету;
• ураження
електричним струмом через несправність електрообладнання кабінету.
І.З. У разі отримання учнем травми надати йому першу
допомогу, повідомити про це адміністрацію і батьків, за необхідності відправити
до лікувального закладу.
2. Вимоги безпеки перед початком
занять
2.1. Увімкнути
повністю освітлення в кабінеті, впевнитися, що всі світильники працюють.
Освітленість кабінету не повинна бути меншою за 20 вт/кв. м, якщо лампи
люмінесцентні; 48 вт/кв. м — якщо використовуються лампи розжарювання.
2.2. Впевнитись
у справності електрообладнання кабінету: світильники повинні бути надійно прикріплені
до стелі, мати світлорозсіювальну арматуру; комутаційні коробки повинні бути
закриті кришками; корпуси і кришки вимикачів не повинні мати тріщин і оголених
контактів.
2.3. Упевнитись
у правильному розташуванні меблів у кабінеті: відстань між зовнішньою стіною
кабінету і першим рядом столів повинна бути не менша за 0,6 м; відстань між задньою
стінкою кабінету і столами повинна бути не менша за 0,4—0,5 м, між внутрішньою
стінкою кабінету і столами — не менша за 0,5 м; відстань від класної дошки до перших столів
— не менша за 2 м;
від класної дошки — до останніх столів — не більше 8 м; віддалення місць від вікон
не повинно перевищувати 6 м.
2.4. Перевірити
санітарний стан кабінету і впевнитись, що всі вікна мають ціле скло.
2.5. Упевнитись,
що температура повітря в кабінеті знаходиться в межах + 17-+20 °С.
3. Вимоги безпеки під час занять
3.1. Робоче
місце учня повинно відповідати його зросту.
3.2. Учням зі
зниженим слухом робочі місця відводяться за першим і другим столами. Учням зі
зниженим зором відводяться місця біля вікон за першими столами. Учням з
ревматичними захворюваннями, схильним до ангіни та гострих запалень верхніх
дихальних шляхів, робочі місця відводяться далі від вікон. Не менше двох разів
на рік учні, які сидять у крайніх рядах, міняються місцями з метою профілактики
порушень постави та скривлення хребта.
3.3. Всі
демонстраційні електроприлади, що використовуються в кабінеті, повинні бути
працездатними та мати заземлення.
3.4. Віконне
скло слід очищувати від бруду та пилу 4 рази на рік, світильники — 1 раз на
три місяці. Залучати учнів до цієї роботи заборонено.
3.5. Під час
відчинювання вікон рами фіксувати у відкритому положенні за допомогою гачків,
обов'язково повинні бути обмежувачі.
3.6. З метою
запобігання нещасних випадків забороняється ставати на підвіконня.
4. Вимоги безпеки в аварійних
ситуаціях
4.1.
У разі поганого почуття дитина повинна повідомити
про це вчителя.
4.2.
Під час прориву системи опалення вивести учнів з
кабінету, перекрити засувку в тепловому вузлі; викликати сантехніка.
4.3.
У разі виникнення пожежі негайно евакуювати учнів
з будівлі, сповістити пожежну охорону та приступити до гасіння пожежі за
допомогою первинних засобів пожежогасіння.
4.4.
Уразі травмування учнів надати першу допомогу,
повідомити адміністрацію закладу і батьків учня, за необхідності відправити
дитину до лікарні.
5. Вимоги безпеки після закінчення
занять
5.1.
Вимкнути демонстраційні електроприлади.
5.2.
Провітрити кабінет, зробити вологе прибирання.
5.3.
Зачинити вікна, фрамуги, вимкнути світло.
|