Організація позаурочної роботи з учнями Значна
роль у розвитку навичок здорового способу життя належить позаурочній
роботі з учнями. Для активної соціалізації більшості з них важливим є
досягнення успіху та самореалізація в різних видах діяльності, серед
яких: клубні форми роботи, екскурсії, конкурси, ігри, валеологічні
акції, діяльність громадських організацій. До активних форм і методів,
що сприяють формуванню в учнів навичок критичного мислення, ініціативи і
творчості, належать: ситуаційно-рольова гра, соціально-психологічний
тренінг, метод аналізу соціальних ситуацій з морально-етичним
спрямуванням, робота над проектами «Я і моє здоров’я»,
психолого-педагогічний семінар, просвітницькі бесіди, лекції, методи
вправ, спрямованих на розвиток навичок контролю і самоконтролю,
ефективного спілкування, розв’язування конфліктів, спільної діяльності
та співробітництва. Найцікавішими для дітей підліткового віку є
наступні: - організація
спортивно-туристичного табору "Романтик”, в якому юні туристи зможуть
удосконалювати свої вміння та навики щодо розведення багаття, переправи
через яри та річки, встановлення наметів, готування їжі; знайомитися з
традиціями рідного міста та його околиць, вивчати історію рідного краю
та засоби збереження здоров’я; - залучення до участі учнів школи у Всеукраїнській акції "16 днів проти насильства”4 - конкурс агітбригад "Молодь Києва за здоровий спосіб життя”; - створення психологічних театрів. Впровадження
профілактичних програм "Рівний – рівному”, "Молодь на роздоріжжі”,
факультативних курсів «Школа проти СНІДу». У школах рекомендується
оформити куточки "Обери здоровий спосіб життя”. Отже, форми і методи позакласної роботи різноманітні, із них найпоширеніші: · бесіди, лекції вчителів і медичних працівників; · вечори запитань та відповідей; · вікторини і олімпіади на тему охорони здоров’я; · читацькі конференції; · заняття в різноманітних гуртках («Юний медик», «Юний біолог»); · шкільне радіомовлення; · випуск санітарних газет, бюлетенів, блискавок; · оформлення «Куточка здоров’я»; · демонстрації санітарно-освітніх фільмів; · театральні виступи на тему гігієни та охорони здоров’я; · диктанти; · художня самодіяльність школярів.
Серед форм позакласної роботи заслуговує на увагу курсове гігієнічне
навчання учнів 8–10 класів, яке не входить до шкільної програми, але має
неабияке значення в збереженні та зміцненні здоров’я. Курсове
гігієнічне навчання школярів в 8–10 класів є обов’язковими Програма занять з курсового гігієнічного навчання № п/п | Тематика | Кількість годин | 1. | Молодь має бути морально і фізично здоровою | 1 | 2. | Основні анатомо-фізіологічні особливості підлітків | 1 | 3. | Бережи серце з молоду | 1 | 4. | Правильна організація праці та відпочинку – основа здорового способу життя і високої працездатності | 1 | 5. | Раціональне харчування – запорука здоров’я | 1 | 6. | Шкідливість алкоголю і куріння для здоров’я підлітків | 1 | 7. | Особиста гігієна, фізкультура і спорт – шлях до здоров’я | 1 | 8. | Інфекційні захворювання і їх профілактика | 1 | 9. | Гігієна юнака та дівчини | 1 | 10. | Підсумкове заняття | 1 |
| Всього: | 10 годин |
|